Саҳифа манзили: 

Танланган матн: 

Хабар

Бошқарма ҳақида

Buxoro viloyati Kambagʻallikni qisqartirish bandlik bosh boshqarmasi toʻgʻrisida
NIZOM

 I. Umumiy qoidalar

1. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Oʻzbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish boʻyicha harakatlar strategiyasi toʻgʻrisida” 2017-yil 7-fevraldagi PF-4947-sonli, “Bandlik sohasida davlat siyosatini yanada takomillashtirish va mehnat organlari faoliyati samaradorligini tubdan oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” 2017-yil 24-maydagi PF-5052-son Farmonlari va “Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” 2017-yil 24-maydagi PQ-3001–son qarori, “Mehnat organlari tuzilmasini takomillashtirish va fuqarolarning mehnat huquqlarini himoya qilish hamda mehnatini muhofaza qilish tizimini mustahkamlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida” 2018-yil 20-avgustdagi PQ-3913-son qarori hamda Vazirlar Mahkamasining “Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi faoliyatini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi 2018-yil 31-dekabrdagi 1066-son qarori asosida ishlab chiqilgan boʻlib, Qashqadaryo viloyati Bandlik bosh boshqarmasi (keyingi oʻrinlarda – Bosh boshqarma deb ataladi) maqomi, vazifalari, funksiyalari, vakolatlari va faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilab beradi.

2. Bosh boshqarma oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qaror va farmoyishlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining buyruqlari va normativ-huquqiy hujjatlariga, Qashqadaryo viloyati hokimligining farmoyishi, qarorlari va normativ-huquqiy hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.

3. Bosh boshqarma Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining (keyingi oʻrinlarda – Vazirlik deb ataladi) tashkiliy tizimi boʻlib, Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga hamda tegishliligi boʻyicha Qashqadaryo viloyati hokimligiga boʻysunadi va hisobot beradi.

4. Bosh boshqarma tizimiga quyidagilar kiradi:

Bosh boshqarma apparati;

tuman (shahar) Aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari;

ishsiz va band boʻlmagan aholini kasb-hunarga oʻqitish hududiy markazlari hamda kasb-hunar kollejlari kiritilishi mumkin.

5. Bosh boshqarma oʻz vazifalari va funksiyalarini amalga oshirishda davlat boshqaruvining boshqa organlari hududiy tuzilmalari, tuman (shahar) hokimliklari va boshqa tashkilotlar bilan oʻzaro hamkorlik qiladi.

6. Bosh boshqarma yuridik shaxs hisoblanadi, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va oʻz nomi yozilgan muhrga, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga ega boʻladi.

II. Bosh boshqarmaning vazifalari va funksiyalari

7. Quyidagilar Bosh boshqarmaning vazifalari va faoliyati yoʻnalishlari hisoblanadi:

Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga yuklangan vazifalar va funksiyalarning samarali bajarilishini taʼminlashda ishtirok etish;

Buxoro viloyati hokimi, tuman (shahar) hokimlari, hududiy prokuratura, ichki ishlar organlari va davlat soliq xizmati rahbarlari tomonidan rahbarlik qilinadigan kompleks ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish sektorlari (keyingi oʻrinlarda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish sektorlari deb ataladi) bilan hamkorlikni amalga oshirish;

aholi bandligi, mehnatni muhofaza qilish va mehnat migratsiyasi sohasidagi va bosh boshqarma vakolatiga kiradigan boshqa masalalarga doir qonun hujjatlariga, normativ hujjatlarga rioya etish yuzasidan monitoring va nazorat olib borish;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va idora boʻysunuvidagi tashkilotlarda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish;

ishga joylashtirish, oʻqitish va malaka oshirish, malakani baholash xizmatlari uchun davlat buyurtmasini shakllantirish boʻyicha tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari faoliyatini muvofiqlashtirish hamda tahlil qilish;

kovorking-markazlar tashkil etish va ularni saqlab turish moliyalashtirilishini tashkil qilish boʻyicha tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari faoliyatini muvofiqlashtirish;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlarida va idora boʻysunuvidagi tashkilotlarda moliya nazoratini tashkil etish va amalga oshirish.

8. Bosh boshqarma oʻziga yuklangan vazifalarga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:

Qashqadaryo viloyati bandlik bosh boshqarmasi faoliyatini tashkiliy va axborot-tahliliy jihatdan taʼminlaydi hamda unga rahbarlik qiladi;

Oʻzbekiston Respublikasi qonunlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va farmoyishlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlarining hamda Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi buyruqlarining, Buxoro viloyati hokimligi qaror va farmoyishlarining va boshqa normativ huquqiy hujjatlarning tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari, idora boʻysunuvidagi tashkilotlar tomonidan bajarilishini tizimli nazorat qiladi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari, idora boʻysunuvidagi tashkilotlar tomonidan kiritiladigan hujjatlarning sifatli va oʻz vaqtida ishlab chiqilishini, ularning iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizasi oʻtkazilishini tashkil etadi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari, idora boʻysunuvidagi tashkilotlar faoliyatiga rahbarlik qiladi, ularni muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;

aholini ishga joylashtirish sohasida xizmatlar koʻrsatish yuzasidan faoliyat olib boruvchi yuridik shaxslar bilan hamkorlik qiladi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va idora boʻysunuvidagi tashkilotlarda moliyaviy nazoratni tashkil etadi va amalga oshiradi;

aholini ish bilan taʼminlash hududiy dasturlari bajarilishi monitoringini olib borish, band boʻlmagan aholiga davlat xizmatlarini koʻrsatish, ijtimoiy himoya qilish, mehnat munosabatlari va mehnatni muhofaza qilish boʻyicha tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari, idora boʻysunuvidagi tashkilotlar xatti-harakatlarini muvofiqlashtiradi;

ishga joylashtirish, oʻqitish va malakani baholash xizmatlariga boʻlgan davlat buyurtmasini shakllantirish, moliyalashtirish va amalga oshirish, keyinchalik tegishli ravishda xususiy bandlik agentliklari, ishsizlar va band boʻlmagan aholini oʻqitish markazlari hamda malakani baholash markazlariga haq toʻlash boʻyicha tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari xatti-harakatlarini muvofiqlashtiradi;

kovorking-markazlarni tashkil etish boʻyicha tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari takliflarini umumlashtiradi, shuningdek ularni saqlab turishning moliyalashtirilishini tashkil etadi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va idora boʻysunuvidagi tashkilotlarning moddiy-texnik taʼminotini tashkil etadi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va idora boʻysunuvidagi tashkilotlar binolari va inshootlaridan joriy foydalanish boʻyicha ishlar monitoringini oʻtkazadi va muvofiqlashtiradi;

jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlari bilan ishlarni tashkil etadi;

operativ, tashkiliy, kadrlar, moliyaviy, ishlab chiqarish va oʻz vakolatiga kiradigan boshqa masalalar yuzasidan qaror (buyruq)lar qabul qiladi;

qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.

Bosh boshqarma oʻziga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bevosita oʻzi tomonidan, shuningdek hududiy aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va boshqa idoraviy mansub tashkilotlar orqali bajarilishini taʼminlaydi.

III. Bosh boshqarmaning huquqlari va majburiyatlari

9. Bosh boshqarma oʻziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:

Bosh boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish bilan bogʻliq normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini, shuningdek boshqa hujjatlarni Qashqadaryo viloyati hokimligiga belgilangan tartibda kiritish;

mehnat, bandlik va mehnatni muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish masalalarida davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatini belgilangan tartibda muvofiqlashtirish;

Bosh boshqarma vakolatiga kiradigan masalalarni hal qilish uchun davlat va xoʻjalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlaridan belgilangan tartibda axborot soʻrash va olish;

davlat statistika organlaridan Bosh boshqarma vakolatiga kiradigan masalalarga doir zarur statistik axborotni bepul olish;

tashkilotlarda mehnat, bandlik va mehnatni muhofaza qilish, mehnat sharoitlari va standartlari masalalari boʻyicha qonunchilikka, shu jumladan Oʻzbekiston Respublikasi tomonidan ratifikatsiya qilingan xalqaro konvensiyalar qoidalari va talablariga rioya etilishi yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda oʻrganish va tekshirishlar oʻtkazish;

ishlab chiqarishdagi baxtsiz hodisalarni va xodimlarni hamda fuqaro-huquqiy shartnomalar asosida ish bajarayotgan (xizmatlar koʻrsatayotgan) shaxslarni mehnat majburiyatlarini bajarish bilan bogʻliq ravishda ularning sogʻligʻiga yetkazilgan zarar yuzasidan belgilangan tartibda maxsus tekshirishlarni oʻtkazish va tekshirishlarda qatnashish;

mehnat, bandlik, mehnatni muhofaza qilish va ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy sugʻurta qilish toʻgʻrisidagi qonun hujjatlari buzganlik uchun mansabdor shaxslarga qonun hujjatlarida belgilangan tartibda maʼmuriy jazolar berish;

mehnatni muhofaza qilish talablariga javob bermaydigan va xodimlar sogʻligʻi yoki hayotiga xavf tugʻdiradigan tashkilotlar faoliyatini yoki korxonalar mablagʻlaridan foydalanishni oʻz vakolatlari doirasida va qonun hujjatlarida belgilangan tartibda toʻxtatish;

Bosh boshqarma va uning idoraviy boʻysunuvidagi tuzilmalar davlat mulkini bir boʻlinmadan boshqa boʻlinmaga bepul foydalanish huquqlari asosida oʻz tashkiliy tuzilmasi doirasida belgilangan tartibda oʻtkazish;

Bandlikka koʻmaklashish davlat jamgʻarmasi mablagʻlarini belgilangan tartibda tasarruf etish hamda ulardan maqsadli foydalanish yuzasidan nazoratni taʼminlash ishlarini tashkil etish;

Bosh boshqarma va uning idora boʻysunuvidagi tuzilmalari davlat mol-mulkini begʻaraz foydalanish huquqi asosida bir boʻlinmadan boshqa boʻlinmaga, oʻz tashkiliy tuzilmasi doirasida balansdan balansga belgilangan tartibda oʻtkazish, shtat jadvallarini muvofiqlashtirish, idora boʻysunuvidagi tashkilotlar moliya-xoʻjalik faoliyati balanslari va hisobotlarini koʻrib chiqish;

idora boʻysunuvidagi tashkilotlarning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash tadbirlarini amalga oshirish;

idora boʻysunuvidagi tashkilotlar tomonidan markazlashgan kapital mablagʻlardan samarali foydalanish yuzasidan nazoratni taʼminlash, Bosh boshqarma tizimidagi obyektlarni qurish va rekonstruksiya qilish boʻyicha istiqbolli dasturlar ishlab chiqish hamda Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga belgilangan tartibda takliflar kiritish;

idora boʻysunuvidagi xoʻjalik tashkilotlari tuzilmasini, shtatlar sonini, shu jumladan boshqaruv xodimlarini, mehnatga haq toʻlash fondini, xarajatlar smetasini, avtotransport vositalari limitini belgilash;

Bosh boshqarma, tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va idoraviy tashkilotlar faoliyatining asosiy koʻrsatkichlari boʻyicha ular tomonidan parametrlar bajarilishini hisobga olgan holda ularning xodimlarini moddiy ragʻbatlantirish tartibi, hajmi va shartlarini belgilash;

binolarga xizmat koʻrsatish, inventar va xoʻjalik asboblarini, avtotransportni, aloqa vositalarini, hisoblash, kompyuter va ofis texnikasini taʼminlab turish va ulardan foydalanish, dasturiy taʼminot xarid qilish, shu jumladan autsorsing shartlari asosida xarid qilish boʻyicha ishlarni bajarish uchun belgilangan tartibda shartnomalar tuzish;

Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining idora boʻysunuvidagi tashkilotlarda toʻgʻridan-toʻgʻri shartnomalar boʻyicha tovarlar, ishlar va xizmatlar xarid qilish, shu jumladan: “Respublika bandlik va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazi” idora boʻysunuvidagi davlat muassasasida ilmiy ishlar bajarish, Vazirlik vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha tadqiqotlar va soʻrovlar oʻtkazish; “Mehnat.uz” axborot-kompyuter markazi» MCHJda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini ishlab chiqish, joriy etish va qoʻllab-quvvatlash; Qashqadaryo shahrida ishsiz fuqarolarni kasbga oʻqitish markazida, “Ishga marhamat” band boʻlmagan aholiga xizmatlar koʻrsatish monomarkazi» MCHJda hamda ishsiz fuqarolar va band boʻlmagan aholini kasbga oʻqitish markazlarida oʻqitish, malaka oshirish va qayta oʻqitish; malaka oshirish markazlarida malakani baholash; Respublika mehnat organlari xodimlari malakasini oshirish kurslarida mehnat organlari xodimlari malakasini oshirish; Respublika mehnat organlari tizimi xodimlari malakasini oshirish kurslarida mehnat organlari xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish.

ish beruvchilar oʻrtasida ijtimoiy javobgarlikni oshirishga hamda yangi ish oʻrinlari tashkil etish va aholini ishga joylashtirish boʻyicha samarali faoliyatni kengaytirishga ragʻbatlantirishni kuchaytirishga qaratilgan tanlovlarni belgilangan tartibda oʻtkazish;

mehnat, bandlik, ishga joylashtirish va mehnatni muhofaza qilish masalalari boʻyicha ijtimoiy reklama mahsulotlarini buyurtirish, shuningdek ularni davlat ommaviy axborot vositalarida, stendlarda, bannerlarda va aholi keng tanishishi mumkin boʻlgan boshqa usullarda bepul joylashtirish;

mehnat, bandlik va mehnatni muhofaza qilish toʻgʻrisidagi qonun hujjatlarini buzgan holda qabul qilingan davlat va xoʻjalik boshqaruvi organlarining hamda boshqa tashkilotlarning buyruqlari va boshqa hujjatlarini bekor qilish toʻgʻrisida belgilangan tartibda koʻrsatmalar kiritish;

Internet jahon axborot tarmogʻida va ijtimoiy tarmoqlarda belgilangan tartibda rasmiy veb-saytlar yaratish;

jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari, davlat soliq xizmati organlarining yozma murojaatlari asosida maxsus vakolatli organlar bilan dastlabki kelishuvsiz tashkiliy-huquqiy shakllaridan qatʼi nazar tashkilotlarning bandlik, mehnat va mehnatni muhofaza qilish toʻgʻrisidagi qonun hujjatlari talablariga rioya etishini rejadan tashqari qisqa muddatli tekshiruvlar oʻtkazish;

korrupsiya va boshqa suiisteʼmolliklarning oldini olish va ularga yoʻl qoʻymaslik, xodimning shaxsiy va ishchanlik xususiyatlarini, uning faoliyati samaradorligini muntazam oʻrganish, shuningdek malakaga va Inspeksiya faoliyatining turli yoʻnalishlarida ishlash tajribasiga ega kadrlar zaxirasini shakllantirish maqsadida xodimlar rotatsiyasini amalga oshirish;

kam foydalanilayotgan yoki rekonstruksiya yoxud kapital taʼmirlashni (qayta jihozlashni) talab qiluvchi mavjud binolar, xonalarni ijaraga berish;

mehnat organlari reytingini tuzish maqsadida ular faoliyatining samaradorligini oshirish mezonlarini tasdiqlash;

oʻz vakolati doirasida konferensiyalar, seminarlar, koʻrgazmalar, yarmarkalar oʻtkazish, shuningdek boshqa tashkilotlar tomonidan tashkil etilgan shunga oʻxshash tadbirlarda ishtirok etish;

Bosh boshqarma vakolatiga kiradigan masalalar yuzasidan uslubiy materiallar va tavsiyalar ishlab chiqish;

qonunlar, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va boshqa normativ-huquqiy hujjatlarni bajarish boʻyicha Bosh boshqarma hududiy boʻlinmalari va uning idora boʻysunuvidagi tashkilotlari faoliyatini belgilangan tartibda oʻrganish va tekshirish;

Bosh boshqarma hududiy boʻlinmalari va uning idora boʻysunuvidagi tashkilotlari rahbarlari va vakillari ishtirokida kengashlar oʻtkazish;

Bosh boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi bilan bogʻliq boʻlgan hamda tezkor hal etishni talab qiladigan masalalar yuzasidan Bosh boshqarma hududiy boʻlinmalari va uning idora boʻysunuvidagi tashkilotlari rahbarlariga belgilangan tartibda topshiriqlar berish;

Bosh boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalar bilan bogʻliq masalalarga bagʻishlangan konferensiya, forum, seminar va treninglar oʻtkazish, shu jumladan Bandlikka koʻmaklashish davlat jamgʻarmasi mablagʻlari hisobiga oʻtkazish;

Bosh boshqarma qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega boʻlishi mumkin.

10. Bosh boshqarma Vazirlik bilan kelishgan holda davlat boshqaruvi organlari bilan birgalikda belgilangan tartibda qoʻshma buyruq va boshqa hujjatlar chiqarish huquqiga ega.

11. Bosh boshqarma oʻziga yuklangan vazifalarning samarali bajarilishi uchun javob beradi.

IV. Bosh boshqarma rahbarlarining javobgarligi

12. Bandlik Bosh boshqarma boshligʻi Boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.

13. Bosh boshqarma boshligʻi oʻrinbosarlari:

Bandlik bosh boshqarmasi nazoratidagi tarkibiy boʻlinmalarda Boshqarmada yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi;

oʻz funksional majburiyatlarining sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob beradilar.

14. Markaziy apparatning tarkibiy boʻlinmalari rahbarlari tegishli tarkibiy boʻlinmalarga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi uchun;

oʻz funksional majburiyatlari sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.

15. Bosh boshqarmaning tumanlar (shaharlar)dagi hududiy boʻlinmalari rahbarlari:

boʻlinmalarga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun;

oʻz funksional majburiyatlarining sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob beradilar.

V. Bosh boshqarmaning faoliyatini tashkil etish

 

16. Bosh boshqarmani qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Qashqadaryo viloyati hokimi bilan kelishilgan holda, Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan Bosh boshqarma boshligʻi boshqaradi.

Bosh boshqarma boshligʻining birinchi oʻrinbosari, Boshqarma boshligʻi oʻrinbosari – ishga joylashtirish va aholini ijtimoiy qoʻllab-quvvatlash boʻlimi boshligʻi viloyat hokimligi bilan kelishgan holda boshqarma boshligʻi tavsiyanomasi asosida vazir tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.

Oliy yuridik yoki iqtisodiy maʼlumotga ega boʻlgan shaxslar, shuningdek oliy maʼlumotli iqtisodiy-ijtimoiy sohada kamida 5 yillik ish staji boʻlgan shaxslar Bosh boshqarma boshligʻi yoki uning oʻrinbosarlari lavozimida ishlashlari mumkin.

17. Bosh boshqarma boshligʻi:

Bosh boshqarma faoliyatiga rahbarlik qiladi hamda yuklatilgan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun javob beradi;

Bosh boshqarma boshligʻi oʻrinbosarlarining, boshqarma apparati xodimlarining, tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari va bosh boshqarma tasarrufiga kiruvchi tashkilotlarning mansabdor shaxslari vakolatlarini va shaxsiy javobgarligi darajasini belgilaydi;

oʻz vakolatlari doirasida buyruqlar chiqaradi va bosh boshqarma tizimi xodimlari bajarishi majburiy boʻlgan koʻrsatmalar beradi;

Bosh boshqarmaning xarajatlari smetasini va shtatlar jadvalini xodimlarning belgilangan soni doirasida tasdiqlaydi, bosh boshqarmaning byudjetidan moliyalashtiriladigan xarajatlari va daromadlari smetasini, shtatlar jadvallarini hisobga oladi;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari toʻgʻrisidagi nizomlarni belgilangan tartibda tasdiqlaydi;

qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.

18. Quyidagilar:

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari direktorlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod qilish – tegishli tuman (shahar)lar hokimlari va Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri bilan kelishgan holda Bosh boshqarma boshligʻi tomonidan;

tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari direktorlari oʻrinbosarlari – ishga joylashtirish va aholini ijtimoiy qoʻllab-quvvatlash boʻlimi boshliqlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod qilish – tegishli tuman (shahar) aholi bandlikka koʻmaklashish markazlari direktorlari tavsiyanomasi asosida Bosh boshqarma boshligʻi tomonidan;

Bosh boshqarma inspeksiya, boʻlim (shoʻba) boshliqlarini lavozimga tayinlash va lavozimdan ozod qilish – vazirlik bilan kelishgan holda Bosh boshqarma boshligʻi tomonidan amalga oshiriladi.

19. Bosh boshqarma inspeksiya, boʻlim (shoʻba) boshliqlarini, tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari direktorlarini lavozimga tayinlash va ozod qilishning qonunchilikda belgilangan tartibdagi jarayoni yakuniga yetgunga qadar koʻrsatib oʻtilgan tarkibiy boʻlinmalar faoliyatini taʼminlash maqsadida Bosh boshqarma boshligʻi tarkibiy boʻlinma rahbarining vazifasini vaqtincha bajaruvchini tayinlaydi.

20. Tuman (shahar) aholi bandligiga koʻmaklashish markazlari toʻgʻrisidagi nizomlar tegishli tuman (shahar)lar hokimlari bilan kelishgan holda tegishli ravishda Bosh boshqarmaning buyruqlari bilan tasdiqlanadi.

21. Bosh boshqarma va uning tizimidagi tashkilotlarning xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish mehnat organlari tizimi xodimlarining Respublika kurslarida shartnoma asosida amalga oshiradi.

22. Oliy yuridik maʼlumotga ega Davlat mehnat Inspeksiyasining Davlat mehnat inspektorlari davlat organlari va tashkilotlari yuridik xizmati xodimlariga tenglashtiriladi, ularga adliya organlari xodimlariga beriladigan mansab darajalari tatbiq etiladi.

23. Bosh boshqarmada 5 kishidan iborat – Bosh boshqarma boshligʻi (Kengash raisi), uning oʻrinbosarlari, shuningdek Bosh boshqarma markaziy tarkibiy boʻlimlari rahbar xodimlaridan iborat tarkibda, oʻz faoliyatining asosiy yoʻnalishlariga muvofiq Kengash tashkil etiladi.

Kengashning shaxsiy tarkibi viloyati hokimligi bilan kelishilgan holda vazirlik tomonidan tasdiqlanadi.

Kengash quyidagilar bilan bogʻliq masalalarni koʻrib chiqadi:

bandlik va mehnat munosabatlari sohasida davlat siyosatini amalga oshirishni yanada takomillashtirish boʻyicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqqan holda Bosh boshqarma faoliyatining qonunchilikda belgilangan asosiy yoʻnalishlarini tanqidiy koʻrib chiqish;

mehnat va bandlikni taʼminlash borasida qonunchilikda, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlarida va Hukumat qarorlarida belgilangan vazifalarning oʻz vaqtida va sifatli amalga oshirilishini taʼminlash boʻyicha Bosh boshqarma va uning tuzilmaviy boʻlinmalari xodimlarining shaxsiy masʼuliyatini oshirishga doir aniq choralar koʻrgan holda, quyi tashkilotlar rahbarlarining hisobotlarini tizimli ravishda eshitib borishni tashkil qilish;

aholini ish bilan taʼminlashning hududiy dasturlari hamda qabul qilingan Harakatlar strategiyasining 2017 – 2021-yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirish boʻyicha beshta ustuvor yoʻnalishlarining – mehnat bozorini tartibga solish va ijtimoiy sohani rivojlantirish qismida nazarda tutilgan chora-tadbirlarning bajarilishini koʻrib borish.

ijro intizomi darajasini oshirish, jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlarini, shu jumladan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining virtual qabulxonasi va xalq qabulxonalaridan tushayotgan murojaatlarni oʻz vaqtida hamda sifatli koʻrib chiqish asosida Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi topshiriqlari bajarilishi yuzasidan samarali nazoratni taʼminlash, bandlik va aholini ijtimoiy himoya qilish sohasidagi eng zarur muammolarni hal qilish boʻyicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqish;

Bosh boshqarma nomenklaturasiga kiradigan lavozimlarga kadrlarni tanlash, joylashtirish, tayyorlash va qayta tayyorlash masalalarini koʻrib chiqish.

Kengash Bosh boshqarma vakolatiga taalluqli boshqa masalalarni ham koʻrib chiqish huquqiga ega.

Kengash majlislariga Bosh boshqarma vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa tashkilotlar rahbarlari taklif etilishi mumkin.

Kengash uning majlisida tarkibining yarmidan koʻpi qatnashgan taqdirda vakolatli boʻladi. Koʻrib chiqilayotgan masalalar boʻyicha qarorlar oddiy koʻpchilik ovoz bilan qabul qilinadi.

Kengash qarorlari Bosh boshqarma boshligʻining buyruqlari bilan amalga oshiriladi. Bosh boshqarma boshligʻi va kengash aʼzolari oʻrtasida kelishmovchiliklar paydo boʻlgan taqdirda Bosh boshqarma boshligʻi paydo boʻlgan kelishmovchiliklar toʻgʻrisida vazirlikka axborot bergan holda mustaqil ravishda qaror qabul qiladi. Kengash aʼzolari ham oʻz fikr-mulohazalarini Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga xabar qilishlari mumkin.

Kengash faoliyati tartibi uning kengash tasdiqlaydigan reglamentida belgilanadi.

 

VI. Bosh boshqarma xodimlarini moddiy ragʻbatlantirish

 

24. Bosh boshqarma xodimlarini ragʻbatlantirish amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi.

25. Bosh boshqarma va tegishliligi boʻyicha uning tizimidagi muassasalar xodimlarining ish haqi lavozim maoshi, mukofotlar, qoʻshimcha toʻlovlar, ustamalar, amaldagi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan ragʻbatlantirish toʻlovlaridan iborat boʻladi.

Belgilangan tartibda ajratiladigan byudjet mablagʻlari va byudjetdan tashqari Bandlikka koʻmaklashish davlat jamgʻarmasi hisobiga shakllantiriladigan mehnatga haq toʻlash fondi mablagʻlari, shuningdek, mehnat organlari xodimlarining mehnatini ragʻbatlantirish hamda moddiy-texnika bazasini mustahkamlash jamgʻarmasi mablagʻlari ish xaqi toʻlash va xodimlarni moddiy ragʻbatlantirish manbai hisoblanadi.        

26. Bosh boshqarma boshligʻi byudjetdan tashqari mablagʻlar hisobidan oʻz faoliyatida samaradorlikning eng yuqori koʻrsatkichlarini taʼminlayotgan xodimlariga ularning lavozim maoshining bir baravari miqdorida shaxsiy ustamalar belgilashga haqli. Shaxsiy ustamalar miqdorini belgilashda mehnatga haq toʻlashga oid Yagona tarif setkasi boʻyicha tarif koeffitsiyentlari bilan bir qatorda byudjet muassasalari va tashkilotlari xodimlarini moddiy ragʻbatlantirish maxsus jamgʻarmasidan shaxsiy ustamalar, shuningdek byudjetdan moliyalashtiriladigan davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari davlat xizmatchilari lavozim maoshlariga 40 foizlik qoʻshimcha (mehnatni ragʻbatlantirish koeffitsiyenti) lavozim maoshi hisob-kitobiga kiritiladi.

27. Bosh boshqarma xodimlariga Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti hisobidan davlat boshqaruvi organlarida koʻp yillik mehnati uchun quyidagi hajmlarda (ragʻbatlantirish koeffitsiyentini hisobga olgan holda lavozim maoshiga belgilangan koeffitsiyentlarda) har oyda mukofot puli toʻlanadi: 3 yildan 5 yilgacha — 0,1; 5 yildan 10 yilgacha — 0,2; 10 yildan 15 yilgacha — 0,3; 15 yildan yuqori — 0,4.